2009 m. birželio 5 d., penktadienis

Mielinės bandelės: purios, minkštos, teisingos

Viena draugė pasiskundė, kad jai reikia geros mielinės tešlos recepto. Na, ji apibrėžė "gerą tešlą" kaip nesausą, purią, švelnią. Prasikuičiau per savo talmudus talmudėlius ir nutariau jai pasiūlyti receptėlį, kuris originaliai yra pynė, tačiau labai tinka ir bandelėms. Talmudas vadinas "Dine with Europe's Master Chefs", knyga nuostabi, foto nerealios. Viena bėda, kad mano orkaitė visiškai prasta ir naudoti receptų, kuriems reikia tikslios temperatūros ir dar ji keičiasi per visą receptą kelis kartus, mol "pradėkime kepti tokioje už 15 min padarykime tokią", tai absoliučiai BE ŠANSŲ. Kartą pabandžiau kažką ir taip nusivyliau, kad daugiau kol kas nebandau. Mat nusivylimo savo sugebėjimais virtuvėje labai nemėgstu :)... Na, bet dabar apie bandeles susirinkom pakalbėt. Draugė tešlos receptą gavo ir jau kitą dieną, man parlėkus iš darbų, skaipu informavo, kad tešlą užmaišė ir ji atrodo nuostabiai. Mane suėmė lengva frustracija.. Kaip čia taip, ji turi užmaišytą tešlą, o aš ne? A kuo aš prastesnė?? a? Vienok apsižiūrėjau, kad pieno namie nėr, nors ką tik buvau grįžusi iš parduotuvės. Bet kas atsimins nusipirkti tokį mažareikšmį dalyką kaip pienas? Vaikus prisaikdinau gražiai elgtis, sūnui liepiau nuimti laikmatį ir pasipusčiau padus. Namie su visu pienu buvau už nepilnų 9 min. Nėr čia ko. Užsimaišiau tešlą ir pranešiau draugei, kad laikau jai kompaniją. Hm.. paaiškėjo, kad ji užsimaišė iš dvigubo kiekio, o aš iš viengubo. Aj tiek to, užteks ir tiek.

Nagi pereikime galų gale prie tešlos recepto, ragavimo detalės vėliau:

125 ml pieno
20 g mielių (naudojau sausas)
260 g miltų
35 g cukraus pudros
1 šaukštelis vanilinio cukraus
1 žiupsnis druskos
2 tryniai
1/2 citrinos sultys ir tarkuota žievelė
40 g tirpinto sviesto

Eiga: Mieles sumaišom su 1/2 kiekio pieno (iš akies), pašildyto iki 35 laipsnių (irgi iš akies, tiksliau iš piršto, įkišam pirštą ir žiūrim, ar nekaršta, protingumo principu vadovaujantis - jei piršto temp. 36,6, tai pienas 35 laipsnių turi atitinkamai jaustis) bei ketvirčiu kiekio miltų.

Suminkome ir atidedame pakilti šiltoje vietoje (aš statau ant puodo su maždaug 50-60 laipsnių vandens). Tuo metu sumaišome likusius pieną ir miltus, sudedam cukrų, vanilinį cukrų, druską, trynius, citrinos žievelę ir sultis bei tirpintą sviestą. Kai mielių mišinys pakils ir padidės maždaug trečdaliu, abi dalis suminkome kartu į vientisą tešlos gabalą. Padedam pakilti antrąkart.

Dabar tešla turėtų padvigubėti. Kai taip nutiks, suformuojame bandeles ir sudedam į kepimo skardą ar formą per 1 cm atstumą vieną nuo kitos. Dar truputį leidžiam pastovėti šiltai ir kišam i 190 laipsnių orkaitę. Kadangi ji pas mane ne superinė, tai kepė gal 15-20 min, šiaip normalioje orkaitėje su vėjeliu turėtų iškepti per 10 min.

Galima prieš kepant bandelių viršų patepti kiaušinio plakiniu. Jos visos kepdamos iškyla ir gražiai sulimpa, tad yra nesausais kraštais. Iš tiesų skonis superinis - purios, minkštos, teisingos bandelės, ciut salstelėjusios su lengvu citrinos aromatu. Aš, tiesa, viršų prieš kepant pabarsčiau cinamonu. Labai rekomenduoju.
Posted by Picasa

25 komentarai:

Ilona rašė...

Bea, išbandžiau šiandien šitą bandelių receptą, tik po ranka turėjau ne citriną, o apelsinų....Bet skonis pasakiškas...

bea rašė...

ačiū. jau maneu, kad niekas nebekepa mielinių kepinių :)

Ilona rašė...

kepė, kepa ir dar keps... aš va ryt pabandysiu su citrina...
Puikus tavo blogas ir receptai ;)
Mane ir vėl įkvėpė gaminimui. Ačiū.

bea rašė...

ačiū, kad skaitai ir giri, tai savo ruožtu įkvepia mane gaminti ir rašyti ;)

Anonimiškas rašė...

atrodo tai nelabai skaniai, bet gal išvaizda apgaulinga. varau ir aš dabar kepti šių bandelių :)

Anonimiškas rašė...

na einu bandyt

bea rašė...

lauksiu atsiliepimų.

Anonimiškas rašė...

Iškepiau ir aš šių bandelių... Tikrai teisingos! :) Gavau tik pylos nuo vyro, kad vanilės įdėjau (netikėtai sužinojau, kad jos nemėgsta ;) Kadangi liko kaišinio baltymai, pasinaudojusi Muso idėja juos išplakiau su atšildytomis (šaldytomis) uogomis, sumaišiau su plakta grietinėle ir į šaldiklį. Vaikams ir ne tik jiems labai patiko šie "naminiai ledai" :) Ačiū už receptus!

Anonimiškas rašė...

Ačiū už skanių bandelių receptuką ;)

Anonimiškas rašė...

Tesla dabar kyla. Sudejau visko tiek kiek reikia, bet skystoka atrodo... Veliau kai pakils viskas bus gerai?

bea rašė...

jei tokio skystumo, kad neišeina formuoti bandelių, manau, reikėjų įdėti dar miltų. po truputį, kad nepadauginti

Anonimiškas rašė...

dar nevalgiau turbut skanu:)

Anonimiškas rašė...

Super skanios minkstos bandeles ..dabar sis receptas pirmas mano sarase is mieliniu bandeliu recepto :)

Anonimiškas rašė...

sveikutes.einu ir as pabandyti sita recepta.nes mano brangiausias vis praso ,kad iskepciau minkstu bandeliu.tad tikiuosi pasiseks

Anonimiškas rašė...

SUPER :) mano brangiausiam patiko.ACIU ;)

Anonimiškas rašė...

Na pabandysiu ir as si receptuka. Siandien kepiau mielines bandeles su cinamonu (reeptas lygtais panasus pagal produktus), atrodo tesla iskilus gerai buvo (minsktute minkyta gavosi), iskepe, taciau praejus kelioms valandoms pasidare kietos:(((( Tai vyra juokias, kad neidejau E621 :DDD

Anonimiškas rašė...

ilgai ieškojau internete paprastų mielinių bandelių ir pagaliau radau:) tešla jau kyla, laukiu rezultatų:)

Anonimiškas rašė...

prasciausios bandeles! baisu! sita recepta reikia sunaikinti!

Lileta rašė...

Sveikutė,paguglinau -išmetė tavo receptuką .Net neabejodama nieko kito neieškojau .Iškepiau - gavosi puikiai ,ačiū labai už receptą - dabar jis ir mano užrašuose :)

bea rašė...

Dėkoju, pabandyk ir kitas mano blogo bandeles, ypač tas su pabarstukais ant viršaus ;)

Anonimiškas rašė...

bandau ir aš, kyla tešla. Darbuojamės trise - aš ir šaunus vienmetis ir iniciatyvi trimetė. Tikiuosi, trys ambicingi kepėjai kompensuos kai kuriuos receptūros trūkumus - kadangi neturėjau citrinos, įdėjau tirpdytos askorbo rūgšties. Tikiuosi, nesusigadins čia viskas.

Anonimiškas rašė...

O ne per daug mieliu 260-ciai g miltu? Nes siaip toks kiekis mieliu dedamas 500 g. Nesijaucia paskui kai iskepa tu mieliu labai?

bea rašė...

Nesijaučia... Jei labai šviežios, galima ir mažiau dėti, manau. :)

Anonimiškas rašė...

O sausu tada atitinkamai 7g reiktu deti?

bea rašė...

Manau, taip.