2009 m. rugsėjo 3 d., ketvirtadienis

Slyvų pyragas su traškiu paviršėliu

Och puiki buvo vakarienė. MB pasakė, kad būtų gerai įmaišius kepinto faršo, bet aš džiaugiuosi, kad nė vienas gyvūnas nemirė dėl mano vakarienės. Nė vienas! Ir per visą dieną rodos nevalgiau nieko, ką būtų reikėję žudyti. Desertui po vakarienės kepiau pyragą, tačiau tie trys kiaušiniai mano nuomone, tai tik vargšų būsimų vištyčių išgelbėjimas nuo kankinamo tupėjimo narve ir ėdimo kombikormus. Deja, vakarienės foto nebus, nes ji dingo anksčiau, nei aš, kamuojama bado, prisiminiau fotiką, tačiau pyragui jau buvau soti. Žodžiu, valgėm spagečius su naminiu pomidorų padažu ir tarkuotu parmezanu. Naminį pomidorų padažą dariau taip: pakepinau svogūną su smulkiai tarkuota morka, ant jos subėriau kokius 4 susmulkintus pomidorus, kuriuos prieš tai nuplikiau karštu vandeniu ir nulupau. Troškinau, kol pavirto tyre, tada ją paskaninau prieskoniais, druska, pipirais ir šviežiomis žolelėmis – bazilikais ir raudonėliais. Mano galva, buvo labai skanu. Desertui buvo slyvų pyragas su traškiu paviršėliu bei ledais. Man labai patinka traškūs paviršėliai. Deja, migdolų kaip tik neturėjau. Bet skanu buvo ir taip. Pyrago receptą radau čia: http://niamniammm.blogspot.com/2009/08/naminis-slyvu-pyragas-su-traskiais.html Tešlai: 270 gr. kvietinių miltų; 175 gr. sviesto; 175 gr. cukraus; 3 kiaušinių; 1 a. šaukštelio kepimo miltelių; žiupsnelio druskos; 1 kg. prinokusių slyvų Traškiam paviršėliui: 50 gr. cukraus; 50 gr. sviesto; 85 gr. kvietinių miltų; 50 gr. skaldytų migdolų; 1 a. šaukštelio cinamono Procesas: Trupiniams skirtus produktus (išskyrus migdolus) maišykite tol, kol gausis trupinių masė, suberkite migdolus, dar kartą išmaišykite ir atidėkite į šoną. Slyvas perpjaukite pusiau, išimkite kauliukus. Įkaitinkite orkaitę iki 180-200 C laipsnių. Tešlai skirtą sviestą sutrinkite su cukrumi iki vientisos masės, įmuškite ir įmaišykite kiaušinius. Sudėkite miltus, druską ir kepimo miltelius ir suminkykite vientisą tešlą (šiek tiek limpančią prie rankų). Kepimo formą (maždaug 28 cm skersmens) išklokite kepimo popieriumi, sudėkite tešlą, ant jos slyvas (aš dėjau šonu, kad daugiau susidėtų), viršų tolygiai pabarstykite trupiniais ir dėkite į įkaitusią orkaitę. Po 45 min. patikrinkite, ar pyragas iškepęs, įsmeigiant medinį pagaliuką, jei pagaliukas sausas – pyragas iškepęs. Patiekti galite tiek šiltą (ypač skanu su vaniliniu plombyru), tiek šaltą.
Posted by Picasa

3 komentarai:

Lo rašė...

Traškūs migdolai šį reikalą padaro dar nuostabesniu :)

Lo rašė...

Nuo savęs galiu pridėti, kad traškūs migdolai šį reikalą padaro dar nuostabesniu!

bea rašė...

visiškai tikiu, deja, pas mane namie yra ir pagyenusi moteris, kuriai su riešutais nelabai tinka, o be to, aš jų neturėjau... musėt kitąkart pasirūpinsiu. bet receptas labai vykęs. ačiū už jį!