2011 m. lapkričio 16 d., trečiadienis

Saulėgrąžų sėklų paštetas

Nesu žaliavalgė ir turbūt ja nebūsiu, bet esu smalsus žmogus. Dažniausiai turbūt netgi per daug - man smalsu užgriebti to, ano, kito. Smalsu gyvenimas, žmonės, vynas ir, žinoma, maistas. Puikiai apie mane ir mano smalsumą parašė mano miela draugė ir iš to gimė mano kaip blogerės vizitinė kortelė, kurią dalinu draugams, pažįstamiems ir šiaip renginiuose. Jos kitoje pusėje parašyta štai kas:

"Tikriausiai galėčiau pasakyti, kad myliu gyvenimą. Jo skonių gausybę.
Ir skoniais čia vadinu beveik viską – jausmus, emocijas, įvykius, keliones,
sutiktus ir pažintus žmones, rytus ir vakarus, naktis ir dienas.
Galiausiai – pačius tikriausius skonius, kurie užburia ragaujant
naujus patiekalus ar gardžiuojantis rafinuotais gėrimais.
Todėl aš mėgstu gaminti.
Galbūt taip išreiškiu savo meilę gyvenimui ir tai, ką išgyvenu pati.
Turbūt todėl ir atsirado mano blog‘as – kaip maža užrašų knygelė,
neleidžianti užmiršti savo patirčių ir galimybė pasidalinti jomis su kitais."


Taigi smalsumo vedama, šįkart gaminau kažką iš žaliavalgių repertuaro, vienok adaptavau pagal savo supratimą. Tas gaminys vadinasi saulėgrąžų sėklų paštetas, juo galima aptepti skrebutį, duoniuką ar pridėti pomidoro griežinėlį ar... (palieku skaitytojo fantazijai). O aš dariau sumuštinukus ant skrebučio su pomidoro griežinėliu.



Saulėgrąžų sėklų paštetas

1 stiklinė gliaudytų saulėgrąžų užpilama šaltu vandeniu ir paliekama ~4 valandoms. Tada nupilamas vanduo ir dar valandėlę sėklos paliekamos.
Išbrinkintos saulėgrąžos suberiamos į virtuvinį kombainą (jei neturite, galima su kavamale malti) ir sutrinamos iki pašteto konsistencijos. Tada jos gardinamos - aš dėjau saulėje džiovintą pomidorą aliejuje (su juo dar kartą sutryniau visą paštetą), porą šaukštų aliejaus (naudojau tą aliejų, kuris ir būna stiklainėlyje su saulėje džiovintais pomidorais), žiupsnį kajeno pipirų, šiek tiek jūros druskos, malto kumino, kurkumos. Štai ir viskas - paštetas pagamintas :)

Komentarų nėra: