2010 m. kovo 11 d., ketvirtadienis

Burokėlių sriuba

Burokėlių sriuba mano gyvenime turi didelę prasmę. Ne ne, jokių ypatingų įvykių su ja susijusių nėra. Tiesiog aš ją labai mėgstu ir karts nuo karto prisiminusi, kad senokai ją valgiau, pajuntu tuštumą gyvenime J Tada bėgu jos virti, ar šiaip kur užkasti, kur skaniai verda, pvz. Radharanėje... Aišku burokėlių mėgimas man atėjo su metais, savęs vaiko draugaujančio su burokėliais aš nepamenu, nors mano mažoji kažkodėl juos labai mėgsta dabar, kai jai tik 6. Tinka jai ir sriuba, ir burokėlių mišrainė su majonezu ir šiaip tarkuoti burokėliai su citrinos sultimis, aliejuku ir ciut smulkiai pjaustyto svogūno. Ną ka čia dar pagiedojus apie tuos burokėlius.. Gėris ir tiek J. Tiesa, labai patiko iš Beatos Nicholson išmoktas derinys – burokėliai su avokadu. Labai dera viens su kitu. O šiandien nepriklausomybės dieną viriau burokėlių sriubytę, kuri man puikiai pavyko ir aš ją pasimėgaudama suvalgiau tyloje ir ramybėje (vaikai išėjo žiūrėti šventinių renginių – jėga!). Dar kildinu tešlą picai ir tešlą bandelėms, visa tai bus vakarop.

Sriubytei:

2 virti burokėliai

Pora saujų virtų pupelių (bet kokių, pas mane šįkart buvo raudonos)

1 nemažas svogūnas

1 morka

1 saliero kotas

2dideli šaukštai pomidorų padažo

2 bulvės

Kuminas, sambar masala

Pora šaukštų aliejaus kepimui

Druska, pipirai

Pagardinimui: džiovinta/šviežia gelsvė ir grietinė

Svogūną smulkiai supjaustome ir kepiname su prieskoniais (kuminu ir masala). Trečdalį morkos smulkiai sutarkuojame ir dedame pas svogūnus, likusią dalį supjaustome kubeliais ir dedame į puodą su vandeniu. Ten pat sudedame bulvę kubeliais, saliero kotą gabaliukais. Kol bulvės-morkos-salieras verda, svogūnai-morkos kepa susitarkuojame burokėlius smulkia tarka ir sumaišome su pomidorų padažu. Į verdančias daržoves sudedame kepintas daržoves ir paliekame virti, kol viskas suminkštės (15-20 min.). Tada sudedame burokėlius, pupeles, druską, pipirus. Išmaišome, užverdame ir ragaujame. Jei reikia, dar pasūdome ar papipiriname. Kai supilstome į lėkštes, ant viršaus beriame gelsvės ir dedame šaukštą grietinės. Dar juodos duonos riekę ir viskas, geresnių pietų nereikia J Aj dar šaunu būtų užsigerti vyneliu... Bet šiandien tiek to, gal dar vairuosiu J

Tiesa, burokėliai ir kuminas – na nerealiai gera pora! Be to, esu ragavus variantą, kai į burokėlių sriuba pila kokosų pieno – labai patiko, bet bijau, kad mano šeimynykščiai nesuprastu, tai ir nepuoliau visos skardinės atidarinėti tik dėl savęs.

Posted by Picasa

Komentarų nėra: