2012 m. lapkričio 2 d., penktadienis

Pyragas su kriaušėmis ir griliažu


Užvakar buvau Aleksandro Ostašenkovo fotografijos parodoje „Mirties sodas”. Keletos fotografijų ciklas apie mirštantį žmogų - pamotę, kuri jį užaugino. Nežinau ar man vienai taip - nesulaukiau draugės išeinančios - bet man tai negera pasidarė. Aš suprantu, kad menas jau pasiekė tiek, kad žmogų priversti susimąstyti nėr paprasta. Sukrėsti dar sunkiau. O čia man trinktelėjo kaip reikiant. Net pasprukau neatsisveikinusi. Ciklas iš keletos nuotraukų, kuriose močiutė silpstanti, priimanti paskutinį sakramentą, mirštanti, gulinti grabe ir po to tuščia lova... Aš turbūt beproto jautri, bet man tai pasirodė pernelyg intymu, netgi išdavikiška šitaip įsibrauti į susitikimą su mirtimi. Netgi bjauru. Išsiliejau ir nebenoriu prisiminti. :)

Linksmiau yra tai, kad kitą savaitgalį lapkričio 8-11 dienomis Vilniuje Litexpo vyks BAF 2012 - Baltijos maisto ir gėrimų paroda. Ir aš ketinu joje būti ir netgi gaminti (dabar neišduosiu ką, bet jei būsite, viską pamatysite). Joje bus ir virtuvės studija ir vyno, alaus, kavos kampai. Kviečiu apsilankyti! Tikiu, kad bus smagu ir skanu, jau dabar laukiu. O kol kas kepame labai rudenišką ir žiauriai skanų pyragą.

Pyragas su kriaušėmis ir griliažu
(adaptuota pagal Pinch my Salt)


(matuojama amerikietiškais puodeliais, 1 puodelis - 237 ml)

Griliažui

3/4 puodelio kapotų žemės riešutų (pirkau sukapotus)
1/4 puodelio miltų
1/4 puodelio rudojo cukraus
2 šaukštai tirpinto sviesto
1/4 šaukštelio cinamono

Pyragui
1 puodelis miltų
1 šaukštelis kepimo miltelių
1 šaukštelis cinamono
1/4 šaukštelio druskos
1/4 šaukštelio muskato riešuto
2/3 puodelio cukraus
1/2 puodelio grietinės
1/4 puodelio aliejaus
1 didelis kiaušinis
šiek tiek vanilės ekstrakto
1 kriaušė, nuskusta ir supjaustyta kubeliais
sauja razinų

Griliažui visus produktus sumaišome ir atidedame.

Ruošiame tešlą pyragui:
1. Sumaišome visus sausus produktus.
2. Atskirai sumaišome grietinę, aliejų ir kiaušinį. Išplakame.
3. Į sausus produktus supilame grietinės mišinį, įmaišome vanilę.
4. 20x20 cm kepimo formą išklojame kepimo popieriumi, sukrečiame tešlą. Ant tešlos suberiame kriaušės kubelius bei nuplautas ir nusausintas razinas. Ant viršaus tolygiai pabarstome griliažu.
5. Kepame iki 180 laipsnių įkaitintoje orkaitėje apie 40-50 min.




1 komentaras:

Aušra rašė...

man net paskaicius apie tas nuotraukas negera pasidare; pabandziau isivazduoti ta situacija, kai zmogus priimineja paskutini sakramenta, o salia lovos posunis su statyvu bando iamzinti "idomu" momenta; gal ir menas tai; bet man labiau panasu i simtaprocentini cinizma; bet as parodos nemaciusi; tik siaip sau niekus rasineju; uztai tavo pyragas atrodo kaip tikra palaima: labai grazu, ir neabejoju, kad skanu;