2011 m. gegužės 1 d., sekmadienis

Juoda ruginė duona

Nerašau, vis dar žmoniškai nerašau, nes nieko gero su mano sveikata. Iškritau su virusu, o galų gale pasirodo man plaučių uždegimas. Ir niekas nebūtų man jo suradęs, jei nebūčiau pati užsimaniusi plaučių nuotraukos, mat tai, kad sunkiai kvėpuoju, norėjo nurašyti ant nervinių spazmų. Et. Bet finale diagnozė yra, vaistai yra, o pagerėjimo dar ne. Bet šiandien mane džiugina mano kepta ruginė duona. Suvisai paprastas receptas, bet labai labai skani duona. Aišku, jei turite iš kur gauti raugo stiklinaitę. Bet šiais laikais daug kas kepa ir raugo turi. Kai kurie darosi ir savo - aš kartelį bandžiau, bet nepavyko, manau, kad buvo per šalta namuose, kad imtų rūgti. Tačiau dabar jo turiu, nes kartą gavus, jau galima ir turėti - tik prieš kepant duonelę reikia nuimti šiek tiek išrūgusios tešlos į stiklainiuką ir pasidėti į šaldytuvą. Jei kas labai labai neturi iš kur gauti, tai prie progos galėsiu duoti (tai yra kai ateinantį kartą rauginsiu)
Pradžia:
50 g ruginio salyklo (pirkau Delonoje: http://www.delona.lt/)
1 stiklinė verdančio vandens
Salyklą užplikom verdančiu vandeniu ir paliekam ataušti.
600 g šilto vandens
700 g ruginių miltų
1 stiklinė raugo
sauja kviečių sėlenėlių
sauja avižinių dribsnių
1 stiklinė cukraus
2 arbatiniai šaukšteliai druskos
kmynai pabarstymui
Visus ingredientus bei salyklą gerai išmaišom, uždengiam ir paliekam apie 5-6 valandas šiltai rūgti. Kai duonelė parūgsta ir pakyla, suverčiam į kepimo formą (aš klojau kepimo popieriu, visada jį kloju, man taip patogiau), pabarstom kmynais ir kišam į šaltą orkaitę (!), įjungiam 200 laipsnių ir kepam ~1 val. Iškeptą duonelį ištraukiam ir apklojam sudrėkintu rankšluostėliu - tada pluta nebus kieta.
Mano iškeptas kepalas svėrė 1800 g. Turint omenyje, kad ruginių miltų 1 kg kainuoja 2 Lt (malūne pas p. Pranciškų), sėlenėlės ir dribsniai irgi ne karvę kainuoja, na gal tik cukrus gerokai brangiau, tai duonos savikaina tikrai nedidelė, net ir priskaičiavus orkaitės elektros sąnaudas. Tiesa, aš maišiau tešlą duonkepėje, ten ją ir rauginau, bet vis tiek gerokai pigiau nei parduotuvėje, o ir be jokio šlamšto viduje.

1 komentaras:

vaidaj rašė...

Gerai, kad tu ne tik puiki šeimininkė, bet ir pusė daktaro :))
Sveik kuo greičiau!!!