2011 m. kovo 19 d., šeštadienis

Varškėtis kakavinėje tešloje

Panašu, kad žiema sugrįžo? Man taip, ypač mano kosuliui taip atrodo. Jau pradėjo kieme dygti snieguolės, mažais baltučiais žiedeliais ir vėl jas apsnigo. Mane irgi apsnigo - kosuliu, šaltkrėčiu. Užtat geriausia reabilitacija virtuvėje. Ir šiandien joje svečiuojasi šitas varškėtis. Tiesą pasakius, jis su ricotta, tai nevisai varškėtis, labiau rikotietis :). Skirtumas toks, kad ricotta 45 proc. riebumo, o mūsų varškė daugiausiai būna 18 berods... Bet vakar Maximoje buvo akcija ricottai - todėl nusipirkau jos 3 indelius (po 2,99 Lt) ir išėjo šis puikus pyragas. Aš jį valgiau su miško avietėmis. Atsišildžiau jas ir radau dar net ir mėsos - kelias puikias kirmėlytes. Sūnus nenudžiugo jas radęs savo lėkštėje, o man kažkaip nesugadino apetito - nors nekenčiu sliekų, aviečių kirmėlytės suvisai negyvos manęs nesiaubina. Vienok gyvos tikrai nepatinka... 

Receptas: 
Tešla 
2 stiklinės miltų 
0,7 stiklinės cukraus 
3 šaukštai nesaldintos kakavos 
1 šaukštelis kepimo miltelių 
130 g sviesto ar margarino 
2 kiaušiniai 
3 šaukštai grietinės 

 Miltus sumaišom su cukrumi, kakava ir kepimo milteliais. Į juos įtarkuojame šaltą kietą sviestą ar margariną ir trupiname tarp pirštų, kol vienodai pasiskirstys. Tada įmušam kiaušinius, sudedam grietinę ir greitai užminkome tešlą - perdaug minkyti jos nereik, kai tik ima jungtis, suformuojam rutulį ir dedam porai valandų į šaldytuvą. Jei tiek laiko neturit - kiškit į kamerą. Svarbu, kad ji sukietėtų ir galima būtų ją tarkuoti. 

Įdaras
3 indeliai ricottos po 250 g (viso 750 g) 
5 kiaušiniai 
1 stiklinė cukraus 
2 šaukštai bulvių krakmolo 
100 g išmirkytų razinų 
1 citrinos žievelė ir pora šaukštų jos sulčių 
1 šaukštas miltų razinoms apvolioti 
šiek tiek vanilės esencijos 

 Trynius išsukam su cukrumi iki baltumo, baltymus išplakame. Į ricottą įmaišome trynius, krakmolą, razinas sumaišytas su miltais, vanilės esenciją, citrinos žievelę ir sultis. Viską kruopščiai išmaišom ir tada atsargiai įmaišome baltymus. Į kepimo formą įklojame popierių, ant jo burokine tarka užtarkuojame maždaug du trečdalius tešlos, ant tešlos sudedame įdarą, ant jo tarkuojame likusią tešlos dalį. Kepam 180 laipsnių orkaitėje apie 50 min. Iškeptą pabarstome cukraus pudrą. Labai skanus pyragas! 

Jei norite gaminti su paprasta lietuviška varške, siūlau į ją įsukti apie 100 g sviesto, tada ji bus riebesnė ir pyragas išeis labai panašus.



Šaltinis: w kuchennym oknie
Posted by Picasa

6 komentarai:

Indrė rašė...

O aš ir negavau ricottos :( norėjau cannelloni daryti su špinatais, bet neteks spėju...

O pyrago skonį atrodo jaučiu. Jau tos avietės... Patyliukais išrankiočiau razinas ir būtų tobula :)

bea rašė...

aš tau duosiu "išrankiočiau razinas" - jos ten tobulai dera! Ir tokios išmirkusios, minkštutės.. Kai pjauni pyragą ir kuri nors išbyra iš pjūvio - tai toks kaifas suryti...

Indrė rašė...

Na aš iš esmės razinų nemėgstu :) ten jos jei blogos, tai medukų gali rasti, kauliukų neišimtų. Ir man visad "pasiseka" rasti :)

bea rašė...

aaa. o aš labai mėgstu :).

Kristina rašė...

O kiek tas razinas mirkyti? Ir kame? Kad nebūtų nemalonių siurprizų, turbūt reikia dėti tas geltonas razinas (iš kurių spaudžiamas vynas ;))

bea rašė...

aš paprasčiausiai užplikau verdančiu vandeniu ir palieku porai valandų. Galima iš vakaro užpilti.
Kitas variantas: užpilti juoda arbata.
O dėl to, kokias razinas naudoti, tai labiau skonio reikalas. Man patinka visokios, tad naudoju tokias, kokias tuo metu turiu namie :)